Breaking news

Η νέα εποχή της πολιτικής επικοινωνίας: Το TikTok στο επίκεντρο, «πρωταγωνιστής» της προεκλογικής περιόδου
A

Ολοένα και περισσότερα είναι τα κόμματα της Βουλής που επενδύουν στην εφαρμογή Tik Tok για την επικοινωνιακή πολιτική τους, ενόψει των εθνικών εκλογών του 2023.

Η κινεζική εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία τα τελευταία χρόνια, καθώς οι χρήστες μπορούν εύκολα να παράγουν βίντεο μερικών δευτερολέπτων, αυθόρμητα και ερασιτεχνικά, ώστε να μπορέσουν εύκολα και γρήγορα να «μυήσουν» τους θεατές τους στις πληροφορίες που μεταδίδουν.

Ορισμένα, λοιπόν, από τα επικοινωνιακά επιτελεία των κομμάτων έχουν ήδη δημιουργήσει λογαριασμούς στην εν λόγω εφαρμογή, ενώ μάλιστα έχουν δημοσιοποιήσει και βίντεο.

Ενδεικτικά, παρατίθενται παρακάτω οι σελίδες της ΝΔ, της νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ (το επικοινωνιακό επιτελείο του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν έχει δημιουργήσει προς ώρας επίσημο λογαριασμό), του ΜέΡΑ25 και της Ελληνικής Λύσης.

 

 

 

 

Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος των χρηστών για την δραστηριότητα των πολιτικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι το βίντεο του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον σκύλο του Μεγάρου Μαξίμου, τον Peanut, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Αδέσποτων Ζώων, το οποίο έφτασε στις 500.000 θεάσεις.

Άλλο βίντεο, πάλι του πρωθυπουργού με την ανακοίνωση για την αύξηση του κατώτατου μισθού, έφτασε τις 2,4 εκατομμύρια προβολές.

@kyriakosmitsotakis_ Από σήμερα αυξάνεται ο κατώτατος μισθός σε 780 Ευρώ #fyp #tiktokgreece ♬ original sound - Kyriakos Mitsotakis

Στον επίσημο λογαριασμό του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η ανάρτησή του για «τον γάμο και την τεκνοθεσία για όλα τα ζευγάρια».

«Σαρώνει» το Tik Tok στους εφήβους

Στο μεταξύ, μια σειρά από διεθνείς έρευνες καταδεικνύουν ότι το TikTok, κατά βάση σε ότι αφορά τους εφήβους και το πιο νεαρό κοινό, έχει αντικαταστήσει τα παραδοσιακά ΜΜΕ, όπως την τηλεόραση και το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες – πλέον έως και τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Pew Research Center, περίπου το 67% των εφήβων δηλώνει ότι χρησιμοποιεί γενικότερα το TikTok, ενώ το 16% όλων των εφήβων δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί «συνεχώς».

Εν τω μεταξύ, το ποσοστό των εφήβων που δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Facebook, κυρίαρχη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης μεταξύ των εφήβων στην έρευνα του Κέντρου προ ετών, το 2014-15, έχει πλέον «πέσει κατακόρυφα» από 71% τότε, σε 32% σήμερα.

Ηδονή και εθισμός

Ο τρόπος λειτουργίας του TikTok είναι η εμφάνιση όχι απαραιτήτως συναφών μεταξύ τους βίντεο στον χρήστη. Συγκεκριμένα, ο αλγόριθμος καταγράφει κάθε κίνηση αυτού που περιηγείται στα βίντεο της πλατφόρμας, συγκεντρώνοντας τα ενδιαφέροντά του. Ωστόσο, εντέλει του «σερβίρει» εναλλακτικές επιλογές.

O χρήστης έτσι εθίζεται στην παρακολούθηση, συνήθως, επί ώρες ολόκληρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, στο αμερικανικό περιοδικό “Los Angeles Magazine” δημοσιεύτηκε βιωματικό άρθρο γιατρού, ο οποίος κατέληξε εξαρτημένος από το TikTok, αφού εθίστηκε στην απήχηση που είχαν τα βιντεάκια του.

«Στην αίσθηση που προκαλεί η ντοπαμίνη οφείλεται η έλξη την οποία ασκούν στους ανθρώπους τα παραισθησιογόνα, ο τζόγος και το σεξ. Και αυτό εξηγεί επίσης το γιατί όλες αυτές οι δραστηριότητες είναι εθιστικές» είπε ο εν λόγω γιατρός.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις