Υπό την παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε ειδική τελετή υπογράφεται στο Ηράκλειο σε λίγο η σύμβαση παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την ανάδοχο εταιρεία του μεγαλύτερου τμήματος του ΒΟΑΚ.
Ο ΒΟΑΚ έχει συνολικό μήκος περίπου 300 χλμ. και το συγκεκριμένο τμήμα που αναλαμβάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και κατασκευάσει αφορά στο τμήμα 157 χλμ. Ηράκλειο – Χανιά. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 2 δισ. ευρώ.
Τι περιλαμβάνει η κατασκευή
Στη κατασκευή περιλαμβάνεται:
- Δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 26 σηράγγων
- 10,80 χλμ. νέων γεφυρών, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
- 20 νέων ανισόπεδων κόμβων και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, μαζί με τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο και τον γενικό γραμματέα Δημήτρη Αναγνώπουλο επισκέφθηκαν διαδοχικά τρία εργοτάξια και ενημερώθηκαν από τους αναδόχους σχετικά με την πρόοδο των εργασιών. Πρόσφατα η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έφερε στη Βουλή τη ρύθμιση για τις απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί δυνατή η δημιουργία του έργου.
«Όλοι συμφωνούμε ότι ο ΒΟΑΚ θα πρέπει να καλύπτει όλο το σύνολο της Κρήτης, και αυτός είναι ο στόχος της κυβέρνησης, όπως πρώτος έχει πει και ο πρωθυπουργός», ανέφερε χθες ο κ. Δήμας από την Ιεράπετρα, όπου βρέθηκε για τις υπογραφές των συνοδών έργων για το φράγμα των Μπραμιανών.
Οι συμβάσεις που θα υπογραφούν με την ανάδοχο εταιρία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αφορούν στο μεγαλύτερο μέρος του έργου, ήτοι τα 157 χιλιόμετρα του δρόμου που θα συνδέουν το Ηράκλειο με τα Χανιά. Ο νέος οδικός άξονας θα έχει επίσης συνοδό παράπλευρο οδικό δίκτυο, γέφυρες, σήραγγες, κόμβους και αναβαθμίσεις των παρακάμψεων των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Το έργο έχει ενταχθεί στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και συνεπώς μέρος του κόστους κατασκευής θα καλυφθεί από Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας