Το υπουργείο Υποδομών, σε συνεργασία με τη Lamda Development, εξετάζει την κατασκευή νέου σταθμού μετρό εντός του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, το οποίο μεταμορφώνεται σε ένα πάρκο άνω των 230 στρεμμάτων. Η προοπτική αυτή συνδέεται με τη σχεδιαζόμενη επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό προς τη Γλυφάδα και αναμένεται να προσφέρει άμεση πρόσβαση στο αναπτυσσόμενο κέντρο του Ελληνικού, ενισχύοντας τη συνολική αξία της επένδυσης και διευκολύνοντας τη μετακίνηση κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών.
Η Γραμμή 2 (Ανθούπολη – Ελληνικό) του μέτρο, λειτουργεί από το 2000 και εκτείνεται υπόγεια από τα βόρεια προάστια έως το νότιο τμήμα της Αθήνας. Ο τερματικός σταθμός της στο Ελληνικό βρίσκεται στη διασταύρωση των λεωφόρων Βουλιαγμένης, Βενιζέλου και Ιασωνίδου. Πλέον, εξετάζεται η δημιουργία δεύτερου σταθμού εντός του πάρκου The Ellinikon, με κατεύθυνση προς:
- Άνω Γλυφάδα (Πλατεία Μακεδονίας)
- Βουλιαγμένης και Λαμπράκη (Πυρνάρι)
- Πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου (με ανταπόκριση με το τραμ στην Πλατεία Βάσως Κατράκη)
Μιλώντας στο συνέδριο του Economist, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πρόοδο των έργων, δηλώνοντας ότι σε δύο χρόνια το Ελληνικό θα αρχίσει να «ζωντανεύει» με βασικές υποδομές και σημαντικά κτίρια σε λειτουργία.
Μεταξύ αυτών: η ανάπλαση του ρέματος Τραχώνων, η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, η αναβάθμιση της μαρίνας Αγίου Κοσμά και νέες οικιστικές αναπτύξεις. Κομβικό ρόλο στην ανάπλαση κατέχει το εμπορικό κέντρο Riviera Galleria, που στοχεύει να γίνει σημείο αναφοράς για αγορές και ψυχαγωγία, ενώ δρομολογούνται και σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις που θα ενισχύσουν τον κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα της περιοχής. Έργο-ορόσημο αποτελεί ο Riviera Tower, ο υψηλότερος ουρανοξύστης της χώρας, που ήδη ξεπέρασε τα 115 μέτρα και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2027, προσφέροντας πολυτελείς κατοικίες με θέα στο παραλιακό μέτωπο.
Συνολικά, πάνω από 1.000 νέες κατοικίες θα έχουν παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2027, καλύπτοντας ανάγκες για μόνιμη ή επενδυτική χρήση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατασκευή δικτύου πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων μήκους 45 χιλιομέτρων έως το 2027, που θα ενοποιεί τις ζώνες του έργου και θα ενισχύει τον χαρακτήρα βιώσιμης ανάπτυξης της περιοχής. Παρά τη δυναμική προοπτική, ο κ. Αθανασίου αναγνώρισε τις σοβαρές δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν, κάνοντας λόγο για «τέλεια καταιγίδα», με ανατροπές λόγω πανδημίας, γεωπολιτικών κρίσεων και αύξησης του κόστους κατασκευής. Όπως ανέφερε, αν είχε προβλέψει τις προκλήσεις εξ αρχής, ίσως να μην είχε αναλάβει την ευθύνη του εγχειρήματος.