Breaking news

ρεύμα_ηλεκτρισμός_κοινωνικό_τιμολόγιο_κοτ
A

Άμεσα αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για το «Κοινωνικό Τιμολόγιο» της ΔΕΗ, μέσω της ειδικής πλατφόρμας της ΗΔΙΚΑ, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία προετοιμασίας των αιτήσεων.

Η πλατφόρμα του «Κοινωνικού Τιμολογίου» αρχίζει να ενημερώνεται ώστε να λειτουργήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης των φορολογικών δηλώσεων που έκλεισαν, μετά από παράταση, στις 2 Σεπτεμβρίου για φυσικά πρόσωπα.

Όσοι πολίτες πιστεύουν ότι εντάσσονται στους δικαιούχους του «Κοινωνικού Τιμολογίου» πρέπει να υποβάλλουν την αίτηση τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.idika.gr/kot/ με τους κωδικούς του TAXISnet.

Οι αιτήσεις του του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου και του Μητρώου Ευάλωτων Πελατών ελέγχονται βάσει:

  • Της φορολογικής δήλωσης 2021, όσον αφορά εισοδήματα και σύνθεση νοικοκυριού.
  • Της τελευταίας εκκαθάρισης ΕΝΦΙΑ 2021, όσον αφορά ακίνητη περιουσία.

Αυτά είναι τα βήματα για να δείτε αν είστε δικαιούχοι κοινωνικού τιμολογίου

  1. Με την είσοδό σας στο σύστημα θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται (τα δικά σας, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων σας).
  2. Μετά την συναίνεση σας, εμφανίζεται φόρμα που αναφέρει κάποια προσωπικά στοιχεία σας. Επιλέξτε για ποιο ΚΟΤ θέλετε να κάνετε αίτηση.
  3. Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης απαιτείται το e-mail και ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
  4. Για αιτήσεις ΚΟΤ - Α απαιτείται να έχετε εγκεκριμένη αίτηση ΚΕΑ. Δεν ισχύει πλέον η απαίτηση επικαιροποιημένης αίτησης ΚΕΑ το τελευταίο δίμηνο. Αρκεί να υπάρχει ενεργή εγκεκριμένη αίτηση. Για ΚΟΤ - Α δεν απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων γιατί έχει δοθεί στο ΚΕΑ. Για αιτήσεις ΚΟΤ - Β ή ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών, σε περίπτωση που το νοικοκυριό σας έχει και ενήλικα φιλοξενούμενα μέλη, για να δείτε αν πληροίτε τα κριτήρια απαιτείται η συγκατάθεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους Taxisnet για την προσπέλαση των στοιχείων τους από την Α.Α.Δ.Ε. Αν για κάποιο άτομο απαιτείται συναίνεση αναφέρεται ευκρινώς.
  5. Εφόσον έχουν δοθεί όλες οι τυχόν απαιτούμενες συναινέσεις των ενήλικων μελών του νοικοκυριού σας, και έχουν συμπληρωθεί όλα τα απαιτούμενα πεδία, εμφανίζεται η πληροφορία αναφορικά με το εάν πληροίτε τα κριτήρια ή όχι.
  6. Για να καταστείτε δικαιούχος πρέπει να πατήσετε το κουμπί [Υποβολή Αίτησης]. Εάν πληροίτε τα κριτήρια του ΚΟΤ, εμφανίζεται και το όριο τετραμηνιαίας κατανάλωσης για τιμολόγηση με το ΚΟΤ που αιτηθήκατε. Στην αντίθετη περίπτωση, εμφανίζονται οι λόγοι απόρριψης αναλυτικά.

18 ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με το «Κοινωνικό Τιμολόγιο»

1. Ήμουν δικαιούχος του ΚΟΤ, αλλά υποβάλλοντας την αίτηση, εμφανίζεται ότι «δεν είστε δικαιούχος». Γιατί;

Τα κριτήρια για την παροχή Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) έχουν τροποποιηθεί και αναφέρονται αναλυτικά στην πρόσφατη Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/892/152 (ΦΕΚ Β΄ 1403/01.02.2018) (βρίσκεται αναρτημένη στo "Πληροφορίες"). Βεβαιωθείτε ότι με βάση τα νέα κριτήρια είστε δικαιούχος του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου Α ή Β.

2. Ο/η σύζυγός μου έχει αποβιώσει και το όνομα της παροχής είναι στο όνομά του/της. Συμπληρώνοντας την αίτηση για το ΚΟΤ, το οποίο δικαιούμαι, εμφανίζεται πρόβλημα στον αριθμό της παροχής.

Εάν στην τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση εισοδήματος, δεν αναφέρεται το όνομα του αποθανόντος, θα πρέπει να γίνει αλλαγή ονόματος στην παροχή και να φαίνεται το όνομα του/της πραγματικού χρήστη της παροχής, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στη διασταύρωση των στοιχείων με την ΑΑΔΕ.

3. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά μου εμφανίζει επισήμανση ότι «η παροχή ρεύματος δεν ανήκει σε κανέναν από τους δύο συζύγους», ενώ η παροχή ρεύματος είναι στο όνομά μου.

Επιβεβαιώστε με τον πάροχό σας και τον Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) ότι αντιστοιχούν τα πλήρη στοιχεία σας στην παροχή σας (π.χ. το ΑΦΜ σας αντιστοιχεί στην παροχή που δηλώνετε). Εάν τα στοιχεία σας είναι ορθώς καταχωρημένα στον ΔΕΔΔΗΕ, και εξακολουθεί να εμφανίζεται το μήνυμα, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο e-mail επικοινωνίας.

4. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά μου εμφανίζει επισήμανση «Πρόβλημα με τον ιδιοκτήτη του αριθμού παροχής ηλεκτρικής ενέργειας», ενώ η παροχή ρεύματος είναι στο όνομά μου.

Κοιτάξτε αν υπάρχει ΑΦΜ στο λογαριασμό του πάροχου σας (ΔΕΗ ή ιδιωτικές εταιρείες).
Αν δεν υπάρχει ενημερώστε το ΑΦΜ σας με τη σύνδεση σας στον πάροχο σας.
Μετά από 2-3 ημέρες μπείτε πάλι στη πλατφόρμα και κάντε ακύρωση της παλαιάς αίτησης και υποβολή νέας πατώντας αντίστοιχα τα κουμπιά ΚΟΤ-Α ή ΚΟΤ-Β.
Σε περίπτωση που πάλι σας βγάζει μήνυμα λάθους στις Επισημάνσεις για την παροχή, κάντε την ίδια διαδικασία (ακύρωση και νέα αίτηση) μετά από λίγες ημέρες.
Υπενθυμίζουμε ότι θα πρέπει το ΑΦΜ και ο αριθμός παροχής που αναγράφονται στο λογαριασμό του παρόχου σας να είναι καταχωρημένα ορθώς και στη ΔΕΔΔΗΕ και να αφορούν την πρώτη κατοικία του νοικοκυριού. Σε διαφορετική περίπτωση καλέστε στο 11500 (ΔΕΔΔΗΕ) για ενημέρωση.
Η παροχή θα πρέπει να είναι σε έναν από τους 2 άμεσα φορολογούμενους της φορολογικής δήλωσης και όχι σε φιλοξενούμενο.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ενδεχόμενες αλλαγές στον πάροχο σας (ενημέρωση ΑΦΜ, αλλαγή ονόματος στην παροχή κλπ), απαιτούν κάποιο χρόνο μέχρι να ενημερωθεί το σύστημα της ΔΕΔΔΗΕ αναλόγως με την περίπτωση της αλλαγής

5. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά ο κωδικός της παροχής μου δεν έχει 11 ψηφία. Τι πρέπει να κάνω;

Βεβαιωθείτε ότι συμπληρώνετε τον αριθμό παροχής όπως αναγράφεται σε ένα λογαριασμό ΔΕΗ (οι 11 πρώτοι αριθμοί, χωρίς κενά, χωρίς άλλα σύμβολα). Ο Αριθμός Παροχής είναι μοναδικός για κάθε ακίνητο. Ο αριθμός παροχής αναγράφεται και σε μεταλλικό ταμπελάκι πάνω στο μετρητή σας.

6. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά εμφανίζει ότι φιλοξενούμαι και δεν δικαιούμαι το ΚΟΤ. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Εάν στην τελευταία εκκαθαρισμένη φορολογική σας δήλωση εμφανίζεστε ως φιλοξενούμενος, τότε δεν δικαιούστε το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο.

7. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, αλλά εμφανίζει ότι φιλοξενώ τρίτο άτομο/άτομα και δεν δικαιούμαι το ΚΟΤ. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Στις τελευταίες εκκαθαρισμένες φορολογικές δηλώσεις, τα άτομα που εμφανίζονται φιλοξενούμενα από εσάς, έχουν δηλώσει ότι τα φιλοξενείτε. Οπότε τα κριτήρια συνυπολογίζονται για όλα τα διαμένοντα μέλη του νοικοκυριού. Εάν τα άτομα που εμφανίζονται δεν υπήρξαν φιλοξενούμενοί σας, τότε θα πρέπει να προχωρήσετε σε Διαγραφή/Καταγγελία του/των ατόμων αυτών.

8. Η μητέρα μου διαμένει σε ιδιόκτητο σπίτι στο χωριό, ενώ εγώ διαμένω σε οικία ιδιοκτησίας της στην Αθήνα. Στη φορολογική μου δήλωση εμφανίζομαι ως φιλοξενούμενη της μητέρας μου. Γιατί δεν μπορεί η μητέρα μου να ενταχθεί στο ΚΟΤ, ενώ το δικαιούται;

Όπως αναφέρεται σαφώς στην Υπουργική Απόφαση με αριθμό ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/892/152 (ΦΕΚ Β΄ 1403/01.02.2018), λαμβάνονται υπόψη «οι τελευταίες εκκαθαρισμένες δηλώσεις φόρου εισοδήματος των μελών του νοικοκυριού για τις οποίες έχει λήξει η οριζόμενη από τις κείμενες διατάξεις ή η παραταθείσα με οποιονδήποτε τρόπο προθεσμία υποβολής». Η φιλοξενία δηλώνεται στη δήλωση του φιλοξενουμένου. Τα κριτήρια για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο συνυπολογίζονται για όλα τα διαμένοντα μέλη του νοικοκυριού. Εάν έχει εσφαλμένα έχετε δηλώσει ότι η μητέρα σας σας φιλοξενεί, τότε κατά τη συμπλήρωση της αίτησης όπου εμφανίζεστε ως φιλοξενούμενο μέρος, θα πρέπει να προχωρήσει σε Διαγραφή/Καταγγελία του ονόματός σας από την οικία της. Εναλλακτικά μπορείτε να προχωρήσετε σε τροποποιητική φορολογική δήλωση. Επιβεβαιώστε ότι στην υποβολή των νέων φορολογικών σας δηλώσεων, τα στοιχεία σας είναι δηλωμένα ορθώς. Σημειώστε ότι αντιμετωπίζεται διαφορετικά η «δωρεάν παραχώρηση» (οικία που έχει παραχωρηθεί σε τρίτο άτομο) από την «φιλοξενία» (διαμένοντα τρίτα άτομα στο ίδιο σπίτι).

9. Η μητέρα μου είναι δικαιούχος του ΚΟΤ, αλλά την φιλοξενώ στο σπίτι μου. Δικαιούται το ΚΟΤ;

Σε περίπτωση νοικοκυριού που απαρτίζεται και από φιλοξενούμενα μέλη, η αίτηση υποβάλλεται αποκλειστικά από τον/την υπόχρεο ή τον/τη σύζυγο του υπόχρεου υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος της φιλοξενούσας μονάδας, για το σύνολο των μελών του νοικοκυριού, και συνυπολογίζονται τα κριτήρια για όλους τους διαμένοντες στο ίδιο σπίτι. Την αίτηση λοιπόν πρέπει να την υποβάλετε εσείς, εάν πληροίτε τα κριτήρια του «πολυπρόσωπου νοικοκυριού» αφού βεβαιωθείτε ότι και η παροχή είναι στο δικό σας όνομα. Σημειώνεται ότι κατά την επεξεργασία της αίτησης, θα ζητηθεί η συναίνεση των φιλοξενούμενων ατόμων μέσω των κωδικών τους TAXISnet για αναζήτηση των στοιχείων που δηλώνονται από τους αρμόδιους φορείς. Η υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος από όλα τα μέλη του νοικοκυριού που έχουν τέτοια υποχρέωση και η συναίνεση όλων των φιλοξενούμενων ενηλίκων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης.

10. Ήμουν δικαιούχος ΚΟΤ, συμπληρώνω τα στοιχεία μου, αλλά εμφανίζεται ότι δεν είμαι πλέον δικαιούχος, λόγω υπερβάλλοντος εισοδήματος.

Τα κριτήρια για την παροχή Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) έχουν τροποποιηθεί και αναφέρονται αναλυτικά στην πρόσφατη Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/892/152: Τροποποίηση της αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/ 6.8.2010 απόφασης του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Εφαρμογή Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου» όπως ισχύει (ΦΕΚ Β΄ 1403/01.02.2018) (www.idika.gr/kot/Home/Contact). Βεβαιωθείτε ότι πληρούνται στην περίπτωσή σας τα νέα κριτήρια για την χορήγηση ΚΟΤ. Σημειώνεται επίσης ότι όπως αναφέρεται σαφώς στην Υπουργική Απόφαση με αριθμό ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/892/152 (ΦΕΚ Β΄ 1403/01.02.2018) θεωρείται ως Ετήσιο Συνολικό Πραγματικό Εισόδημα: το φορολογητέο, το αυτοτελώς φορολογούμενο ή το ειδικώς φορολογούμενο ή το απαλλασσόμενο φόρου εισόδημα ή το Τεκμαρτό εισόδημα, όπως αυτό προκύπτει από τις τελευταίες εκκαθαρισμένες δηλώσεις φόρου εισοδήματος των μελών του νοικοκυριού για τις οποίες έχει λήξει η οριζόμενη από τις κείμενες διατάξεις ή η παραταθείσα με οποιονδήποτε τρόπο προθεσμία υποβολής.

Όπως αναφέρεται σαφώς στην Υπουργική Απόφαση με αριθμό ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/892/152 (ΦΕΚ Β΄ 1403/01.02.2018) θεωρείται ως Ετήσιο Συνολικό Πραγματικό Εισόδημα: το φορολογητέο, το αυτοτελώς φορολογούμενο ή το ειδικώς φορολογούμενο ή το απαλλασσόμενο φόρου εισόδημα (π.χ. επίδομα τέκνου) ή το Τεκμαρτό εισόδημα, όπως αυτό προκύπτει από τις τελευταίες εκκαθαρισμένες δηλώσεις φόρου εισοδήματος των μελών του νοικοκυριού για τις οποίες έχει λήξει η οριζόμενη από τις κείμενες διατάξεις ή η παραταθείσα με οποιονδήποτε τρόπο προθεσμία υποβολής.

12. Προσπαθώ να κάνω αίτηση για το κοινωνικό τιμολόγιο, έχω αναπηρία άνω των 67%, αλλά αυτό δεν εμφανίζεται όταν συμπληρώνω τα στοιχεία μου και ως εκ τούτου, δεν δικαιούμαι το ΚΟΤ. Γιατί;

Η ιδιότητα του ατόμου με αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω προκύπτει από τους αντίστοιχους κωδικούς του εντύπου Ε1 της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Επιβεβαιώστε ότι στην τελευταία φορολογική σας δήλωση εμφανίζεται στον αντίστοιχο κωδικό η αναπηρία. Στην περίπτωση που δεν εμφανίζεται, μπορείτε να κάνετε τροποποιητική φορολογική δήλωση. Επίσης, επιβεβαιώσετε ότι τα στοιχεία σας είναι ορθώς καταγεγραμμένα και στον ασφαλιστικό σας φορέα (πιστοποίηση αναπηρίας).

13. Είμαι δικαιούχος του ΚΟΤ, διαμένω στο σπίτι του γιού μου, ο οποίος μου το έχει παραχωρήσει δωρεάν, αλλά η παροχή ρεύματος παραμένει στο όνομά του. Πώς μπορώ να συνεχίσω να το λαμβάνω;

Η αίτηση υποβάλλεται από τον/την ενήλικο/ενήλικη υπόχρεο ή το/τη σύζυγο του/της υπόχρεου υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του νοικοκυριού, με την πρόσθετη προϋπόθεση η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για την οποία αιτείται την έκπτωση να είναι στο όνομα του/της ή του/της συζύγου του/της. Σε περίπτωση που η παροχή δεν αντιστοιχεί στον/στην αιτούντα/αιτούσα ή το/τη σύζυγο του/της, πρέπει πριν από την υποβολή της αίτησης για την ένταξη στο Κ.Ο.Τ. να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες κάθε φορά διαδικασίες, ώστε ο λογαριασμός να εκδίδεται στο όνομα του/της ή του/της συζύγου του/της και να αναγράφει τη διεύθυνση της κύριας κατοικίας του. Θα πρέπει λοιπόν να απευθυνθείτε στον πάροχό σας ώστε να μεταφέρετε την παροχή στο δικό σας όνομα.

14. Φιλοξενούσα την κόρη μου για ένα διάστημα εντός του έτους 2018, η οποία όμως δεν διαμένει πλέον μαζί μου από τον Ιούλιο του 2018. Όταν συμπληρώνω τα στοιχεία μου, εμφανίζεται ότι

«απαιτείται συναίνεση από το μέλος του νοικοκυριού με ΑΦΜ …». Πρέπει να συμπληρώσω «Διαγραφή/Καταγγελία» ή να συναινέσει και η κόρη μου;
Εάν φιλοξενούσατε για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα την κόρη σας μέσα στο 2018, θα πρέπει να συναινέσει.
Το Ετήσιο Συνολικό Πραγματικό Εισόδημα ενός νοικοκυριού, εξετάζεται όπως αυτό προκύπτει προκύπτει από τις τελευταίες εκκαθαρισμένες δηλώσεις φόρου εισοδήματος των μελών του νοικοκυριού για τις οποίες έχει λήξει η οριζόμενη από τις κείμενες διατάξεις ή η παραταθείσα με οποιονδήποτε τρόπο προθεσμία υποβολής.

15. Έχω ενταχθεί στο ΚΟΤ για το έτος 2018. Απαιτείται να κάνω εκ νέου αίτηση και για την επόμενη χρονιά; Τι θα συμβεί εάν δεν κάνω ξανά αίτηση;

Όπως αναφέρεται στην Υπουργική Απόφαση με αριθμό ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/892/152 (ΦΕΚ Β΄ 1403/01.02.2018), άρθρο 3, παράγραφος 4, «Όσοι έχουν ενταχθεί στο Κ.Ο.Τ απαιτείται να υποβάλουν εκ νέου αίτηση εντός ενός (1) μηνός από τη λήξη της οριζόμενης από τις κείμενες διατάξεις ή της παραταθείσας με οποιονδήποτε τρόπο προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, οπότε και διενεργείται επανέλεγχος των προϋποθέσεων ένταξης στο Κ.Ο.Τ. Εφόσον από τη διαδικασία αυτή προκύψει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις ένταξης σε άλλη κατηγορία τότε ο δικαιούχος μεταβαίνει αυτόματα σε αυτή. Εάν προκύψει ότι δεν πληρούνται πλέον οι προϋποθέσεις ένταξης σε καμία κατηγορία ή δεν υποβληθεί αίτηση τότε το Κ.Ο.Τ. παύει να ισχύει από την επόμενη ημέρα της λήξης της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου….»
Δηλαδή, εάν και μέχρι 30/09/2019 δεν έχετε υποβάλλει εκ νέου αίτηση, τότε αυτόματα απεντάσσεσθε από το ΚΟΤ (από 01/10/2019) ακόμη και αν πληροίτε τις προϋποθέσεις για κάποια κατηγορία.

16. Διαδικασία αλλαγής παρόχου.

Όταν μεταφέρεστε σε άλλο πάροχο Ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει να ακολουθήσετε τα κάτωθι βήματα σε περίπτωση που θέλετε να συνεχιστεί το Κοινωνικό Τιμολόγιο αν είστε δικαιούχος.
Ολοκληρώστε την διαδικασία μεταφοράς της παροχής σας στο νέο πάροχο.
Βεβαιωθείτε καλώντας στο 11500 (ΔΕΔΔΗΕ) ότι η παροχή σας (πιθανόν νέο νούμερο), είναι συνδεδεμένη με το ΑΦΜ σας.
Ακυρώστε την παλιά αίτηση ΚΟΤ που είχατε στον προηγούμενο πάροχό σας και κάντε νέα αίτηση.
Σε περίπτωση που σας βγάζει λάθος με τον αριθμό παροχής , ακολουθήστε πάλι το βήμα 2.

17. Πως κάνω συναίνεση.

Όταν πρέπει να συναινέσουν οι φιλοξενούμενοι σας, μπαίνουν πάλι στο https://www.idika.gr/kot με τους δικούς τους κωδικούς taxisnet και πατούν συναίνεση. Μετά κάνετε πάλι εισαγωγή στη πλατφόρμα με τους δικούς σας κωδικούς και υποβάλλετε οριστικά την αίτηση.

18. Μηχανική υποστήριξη.

Εάν διαθέτετε βεβαίωση από τον ασφαλιστικό σας φορέα, εισάγετε τον αριθμό πρωτοκόλλου και κάντε κλικ στο αντίστοιχο πεδίο.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις