Breaking news

Έρευνα: Οι Έλληνες προτιμούν φθηνή τιμή αντί ποιότητα στα προϊόντα
A

Αλλάζει σταδιακά ο χάρτης της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ, όπως αποτυπώνεται στη νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2025 σε δείγμα 1.500 ατόμων από όλη την Ελλάδα.

Οι βασικές συνήθειες φαίνεται να διατηρούν μια σχετική σταθερότητα, με τους καταναλωτές να πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 13 επισκέψεις τον μήνα, σε περίπου 2,2 διαφορετικές αλυσίδες. Ωστόσο, οι αγορές γίνονται με μικρότερα «καλάθια», κάτι που αντανακλά είτε προσπάθεια εξοικονόμησης είτε μεταφορά δαπανών σε άλλες ανάγκες.

Ποιότητα και τιμή αλλάζουν ρόλους

Το πιο εντυπωσιακό εύρημα της έρευνας αφορά την προτεραιότητα στα κριτήρια επιλογής προϊόντων. Αν και η τιμή παραμένει κυρίαρχο κριτήριο (47%), η σημασία της υποχωρεί αισθητά σε σχέση με το 2024. Αντίθετα, η ποιότητα ανεβαίνει στη δεύτερη θέση (30%) με ανοδική πορεία, φέρνοντας τους δύο παράγοντες πολύ πιο κοντά από παλιότερα, όταν η τιμή κυριαρχούσε σχεδόν απόλυτα.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η μεταστροφή της προτίμησης του καταναλωτικού κοινού από τις προσφορές στις χαμηλές τιμές. Από το 2017 έως και το 2022, οι προσφορές ήταν προτιμότερες από τη σταθερή χαμηλή τιμή. Όμως, από το 2023 και μετά η εικόνα αλλάζει ριζικά: σήμερα μόλις το 19% δηλώνει ότι προτιμά τις προσφορές, ενώ η πλειοψηφία στρέφεται στη διαφάνεια και στη μονιμότητα των τιμών.

Παράλληλα, παραμένει υψηλό (58%) το ποσοστό όσων συνεχίζουν να «κυνηγούν» τις προσφορές, κάτι που υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές δεν είναι αδιάφοροι στις εκπτώσεις, αλλά δεν τις εμπιστεύονται ως βασικό κριτήριο επιλογής.

Στροφή στις μικρότερες αγορές και στα τοπικά καταστήματα

Στην ίδια έρευνα καταγράφεται και η τάση των καταναλωτών να επισκέπτονται συχνά άλλους τύπους καταστημάτων. Πρωταθλητής στις επισκέψεις παραμένει ο φούρνος με 10 φορές τον μήνα, ακολουθούμενος από τα καφέ (6 επισκέψεις), τα περίπτερα και μίνι μάρκετ (5,5 επισκέψεις) και τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης (4 επισκέψεις).

Η συνολική εικόνα δείχνει ένα καταναλωτικό κοινό πιο επιλεκτικό, πιο προσεκτικό και πιο δύσπιστο απέναντι σε προσωρινές «ευκαιρίες», ζητώντας ουσία και διάρκεια – όχι εντυπώσεις

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις