Breaking news

Επίδομα και κάρτα ανεργίας: Η απαραίτητη «χαρτούρα»
A

Η έκδοση Δελτίου Ανεργίας και η υποβολή αίτησης για το επίδομα ανεργίας αποτελούν βασικά βήματα για όσους έχουν απολέσει την εργασία τους και πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής στα μητρώα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Η διαδικασία γίνεται πλέον και ηλεκτρονικά και εξ αποστάσεως, δίνοντας τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν αιτήσεις, να αποκτήσουν πρόσβαση σε επιδόματα και να εκδώσουν τη ψηφιακή κάρτα ανεργίας εύκολα, μέσω του gov.gr ή των e-services ΔΥΠΑ.

Παρακάτω παρουσιάζονται βήμα προς βήμα οι οδηγίες για την εγγραφή στο ψηφιακό μητρώο, η διαδικασία για την αίτηση επιδότησης ανεργίας, καθώς και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την ολοκλήρωση του φακέλου.

Πώς θα εκδώσετε κάρτα ανεργίας

Στο ψηφιακό μητρώο ΔΥΠΑ μπορεί να εγγραφεί οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο, ηλικίας 15 – 74 ετών, το οποίο: α) δεν ασκεί ελευθέριο ή άλλο επάγγελμα β) είναι ικανό για εργασία και παράλληλα διαθέσιμο στην αγορά εργασίας και γ) αναζητά ενεργά απασχόληση.

Η εγγραφή στο ψηφιακό μητρώο ΔΥΠΑ πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω των e-services ΔΥΠΑ, η πρόσβαση στις οποίες πραγματοποιείται με τη χρήση κωδικών TAXISnet. Δεν απαιτείται η αυτοπρόσωπη προσέλευση στις Υπηρεσίες.

Εάν υπάρχει πρόσφατη εγγραφή στο μητρώο, οι συναλλασσόμενοι ταυτοποιούνται με τη χρήση των κωδικών TAXISnet και τη συμπλήρωση του ΑΜΚΑ. Διαφορετικά, απαιτείται πρώτα η εγγραφή στο σύστημα και η συμπλήρωση κάποιων βασικών στοιχείων. Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, οι συναλλασσόμενοι επιλέγουν την Υπηρεσία (ΚΠΑ2) του τόπου κατοικίας τους και συμπληρώνουν τα απαραίτητα πεδία εγγραφής

Η σύνδεση στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΔΥΠΑ πραγματοποιείται με χρήση προσωπικών κωδικών TAXISnet, μέσω της επιλογής «Σύνδεση στο Σύστημα μέσω πιστοποίησης από την ΑΑΔΕ». Αν είστε ήδη πιστοποιημένος χρήστης θα μεταβείτε αυτόματα στη σελίδα ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Αν δεν είστε πιστοποιημένος χρήστης θα οδηγηθείτε στη σελίδα μέσω της οποίας θα γίνει η εγγραφή σας στο σύστημα και στη συνέχεια θα μεταβείτε αυτόματα στη σελίδα ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Με την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, δημιουργείται η ψηφιακή κάρτα ΔΥΠΑ, με δυνατότητα εκτύπωσης της ή προσθήκης της στο wallet του gov.gr.

H  ψηφιακή κάρτα ΔΥΠΑ ισχύει επί ένα τρίμηνο από την αρχική εγγραφή. Οι συναλλασσόμενοι έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την ανανέωση της εφόσον εξακολουθούν να πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής και παραμονής στο ψηφιακό μητρώο. 

Τι ισχύει για τα ΑμεΑ

Οι εγγεγραμμένοι στο ψηφιακό μητρώο ΔΥΠΑ, που δεν λαμβάνουν επιδότηση και ανήκουν στην κατηγορία Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ), δεν υποχρεούνται σε ανανέωση της ψηφιακής τους κάρτας έως και 3 μήνες μετά την λήξη της ισχύος του παραστατικού αναπηρίας που προσκομίζουν. Εάν το παραστατικό αναπηρίας λήξει και δεν προσκομίσουν ανανέωση αυτού, διαγράφονται αυτοδίκαια από το ψηφιακό μητρώο ΔΥΠΑ.

Συνεπώς, εάν δεν προβούν στην ανανέωση του παραστατικού αναπηρίας υποχρεούνται σε εκ νέου εγγραφή με τις υποχρεώσεις των κοινών ανέργων ή επανεγγράφονται με τον χαρακτηρισμό ΑμεΑ, εφόσον προσκομίσουν ανανέωση του πιστοποιητικού αναπηρίας, από την ημερομηνία που αιτούνται την εγγραφή τους στο μητρώο ανέργων. 

Πώς θα κάνετε αίτηση για το επίδομα ανεργίας

Η αίτηση για την τακτική επιδότηση ανεργίας υποβάλλεται, αφού έχει εκδοθεί Δελτίο Ανεργίας, στην Υπηρεσία ΚΠΑ2 του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου, η οποία θα είναι αρμόδια για όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την επιδότηση του ασφαλισμένου και σε αυτήν θα πρέπει να προσέρχεται, όταν του ζητείται.

Η αίτηση υποβάλλεται με ηλεκτρονικό τρόπο και μόνο μέσω των e-services ΔΥΠΑ ή της Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου (www.gov.gr) από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο με την επιλογή: «υποβολή αίτησης» και στη συνέχεια «αίτηση τακτικής επιδότησης ανεργίας».

Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει την αίτησή του κατά τον ίδιο τρόπο με αυτοπρόσωπη προσέλευση στην Υπηρεσία ΚΠΑ2 της ΔΥΠΑ του τόπου κατοικίας του, με τη συνδρομή της υπηρεσίας.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά

Οι άνεργοι θα πρέπει να προσκομίσουν:

  1. Καταγγελία Σύμβασης Εργασίας (Έντυπο Ε6) υπογεγραμμένη από τον άνεργο ή Βεβαίωση Λήξης Σύμβασης Ορισμένου Χρόνου (Έντυπο Ε7)
  2. Έμμεση ασφαλιστική ικανότητα προστατευομένων μελών της οικογενείας, εφόσον υπάρχουν
  3. Στοιχεία μισθωτής εργασίας (ημέρες ασφάλισης) και μη μισθωτής απασχόλησης (επιχειρηματική δραστηριότητα)
  4. Αριθμός Λογαριασμού (ΙΒΑΝ), στον οποίο ο ασφαλισμένος είναι δικαιούχος

Τα τρία πρώτα στοιχεία επιβεβαιώνονται μέσω διαλειτουργικότητας και μόνο όταν δεν είναι δυνατή η αυτεπάγγελτη αναζήτησή τους συνυποβάλλονται από τους ασφαλισμένους δικαιολογητικά. Ο λογαριασμός ΙΒΑΝ επιβεβαιώνεται μέσω διαλειτουργικότητας.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις