CLOSE

Breaking news

Κώστας Καραμανλής
A

Άδικά περίμεναν οι συγγενείς των 57 θυμάτων από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών να αναλάβει κάποια ευθύνη ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος κατέθετε σήμερα στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής. Από την πρώτη στιγμή ο κ. Καραμανλής υποστήριξε τις ίδιες θέσεις που είχε υποστηρίξει και τότε, ένα χρόνο πριν, κάνοντας λόγο για ανθρώπινο λάθος. 

«Άμα είχε τηρηθεί ο γενικός κανονισμός ασφάλειας των σιδηροδρόμων θα είχε αποφευχθεί η σιδηροδρομική τραγωδία», ενώ  υπογράμμισε και τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ με νόμο του 2010 της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, αλλά και των μνημονιακών περικοπών που οδήγησαν στη «χαμηλή χρηματοδότηση που δημιουργούσε προβλήματα στη συντήρηση του δικτύου».

Μάλιστα, ο πρώην υπουργός της Νέας Δημοκρατίας τάχθηκε κατά των ιδιωτικοποιήσεων (!), αναφερόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ και στην «κακώς και πολύ προβληματική ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

«Να δούμε τι ακριβώς έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ. Και τα συστήματα αυτά ανθρώπους χρειάζονται για να τα χειρίζονται. Να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας. Αυτός ο κανονισμός λειτουργίας παραβιάστηκε το βράδυ εκείνο», σημείωσε, επιμένοντας πως όλα έγιναν εξαιτίας ανθρώπινου λάθους. 

«Παρακολουθώ και εγώ με προσοχή όλες αυτές τις μέρες τις καταθέσεις που έχουν γίνει στην επιτροπή σας. Ακούστηκαν πολλές απόψεις και δόθηκαν διάφορες πτυχές των γεγονότων. Δεν υπήρξε όμως ούτε ένας ειδικός που να αρνήθηκε ότι αν έστω και μία πλευρά είχε τηρήσει τις διαδικασίες του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί. Από εργαζόμενους και συνδικαλιστές μέχρι στελέχη οργανισμών όλων των περιόδων αλλά και της διοίκησης της ΡΑΣ», είπε ο Κ. Καραμανλής.

«Έθεσα την παραίτηση μου αμέσως στη διάθεση του πρωθυπουργού»

«Έθεσα την παραίτηση μου αμέσως στη διάθεση του πρωθυπουργού. Ήταν μια πράξη αυτονόητη. Δεν με απασχόλησε η μικρότητα πολιτικών αντιπάλων. Οι ίδιοι ουδέποτε είχαν την πολιτική ευθιξία να παραιτηθούν», σημείωσε κατά την αρχική του εισήγηση.

«Ξέρετε καλύτερα από μένα ότι η δικαιοσύνη ήδη διερευνά την υπόθεση σε όλες της τις διαστάσεις και πρόκειται για μία έρευνα που κρατά μεν αρκετά αλλά όπως φαίνεται είναι και δυναμική καθώς προστίθεται ολοένα και νέα στοιχεία. Να είστε βέβαιοι λοιπόν ότι κανείς μέσα σε αυτή την αίθουσα δεν επιθυμεί περισσότερο την πλήρη διαλεύκανση αυτής της υπόθεσης από εμένα και το λέω αυτό πιστεύοντας ειλικρινά ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης την αλήθεια θέλετε να μάθετε. Υπάρχουν σίγουρα και ορισμένοι που πριν αρχίσει εξεταστική επιτροπή μπορεί να έχουν ήδη συντάξει τα πορίσματα εναντίον μου.

»Να δούμε τι ακριβώς έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ. Όλο αυτό το καιρό έχω συζητήσει και εγώ με εκατοντάδες συμπολίτες μου και κάποιοι με ρωτούνε “καλά αν για όλα φταίνε οι άνθρωποι τότε γιατί να φέρνουμε αυτές τις νέες τεχνολογίες στο σιδηρόδρομο;” Η απάντηση είναι πως όσο περισσότερο εξελίσσουμε την τεχνολογία και χρησιμοποιούμε αυτή τη τεχνολογία τόσο αναβαθμίζουμε τα επίπεδα ασφαλείας για αυτό άλλωστε και έδωσα την παράταση για ολοκληρωθεί τελικά η περιβόητη σύμβαση 717, γι’ αυτό ξεμπλέξαμε τον γόρδιο δεσμό και επιλέξαμε να προχωρήσουν τα έργα παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες», ισχυρίστηκε ο πρώην υπουργός. 

«Σε ό,τι αφορά λοιπόν αυτά τα συστήματα θέλω να δηλώσω κάτι και να είμαι ξεκάθαρος: Σαφώς και θα συνέβαλαν στην αύξηση της ασφάλειας αλλά δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα γιατί και τα συστήματα αυτά ανθρώπους χρειάζονται για να τα χειρίζονται, γιατί για να είναι ασφαλή τα τρένα ακόμα πιο σημαντικό και από όλες τις τεχνολογίες είναι να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας. Αυτός ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας, σύμφωνα σχεδόν με όλους τους μάρτυρες που πέρασαν από την επιτροπή σας, παραβιάστηκε κατά συρροή το βράδυ εκείνο. Αυτή είναι λοιπόν η πραγματικότητα και τέτοιες παραβιάσεις του γενικού κανονισμού λειτουργίας καμία ολοκλήρωση της 717 δεν θα μπορούσε να τις υπερνικήσει. Πρέπει επιτέλους, κατά την προσωπική μου άποψη, να ακουστεί και αυτό γιατί ο ελληνικός λαός και ιδίως οι οικογένειες που τις έπληξε τόσο άδικα αυτή τη τραγωδία, έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν», συμπλήρωσε. 

Καρυστιανού: Με 500.000 υπογραφές μπορούμε να πάμε στον εισαγγελέα με πολύ δυνατή φωνή

Υπενθυμίζουμε ότι η Μαρία Καρυστιανού, η οποία έχασε την 19χρονη κόρη της, Μάρθα, στο δυστύχημα των Τεμπών και συγκλόνισε με την κατάθεσή της στην εξεταστική επιτροπή, ως πρόεδρος του Συλλόγου Οικογενειών Θυμάτων, προσπαθεί να συγκεντρώσει 500.000 υπογραφές.

«Δικαίωση είναι να μπουν στη φυλακή 57 φορές ισόβια. Και μόνη μου να μείνω, το έγκλημα στα Τέμπη δεν θα συγκαλυφθεί», είπε η ίδια μιλώντας στο Βήμα της Κυριακής.

«Πολλές φορές αυτά που άκουσα στην Εξεταστική με έκαναν να ντρέπομαι. Με έκαναν να θέλω να αλλάξω χώρα» δήλωσε η κυρία Καρυστιανού και αναφέρεται ιδιαίτερα στην πρωτοβουλία της να συγκεντρώσει υπογραφές για να φτάσει η υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

«Είναι νόμος του Κράτους. Με τη συγκέντρωση 500.000 υπογραφών μπορούμε να πάμε στον εισαγγελέα με πολύ δυνατή φωνή. Ο εισαγγελέας πρέπει να παραδώσει τις υπογραφές στη Βουλή και η Βουλή να αποφασίσει. Με 500.000 υπογραφές δεν μπορεί να μας αρνηθεί να πάμε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Και κει θα καταδικαστούν», λέει με αποφασιστική φωνή η κυρία Καρυστιανού.

Μπορείτε να υπογράψετε ΕΔΩ το ψήφισμα για που έχει τεθεί προς υπογραφή

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις