Breaking news

Μάκης Βορίδης Συνέντευξη Τύπου
A

Λιγότερες προσλήψεις σε ενεργειακά σπάταλους φορείς του Δημοσίου ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, σε συνέντευξη τύπου σχετικά με το ζήτημα της εξοικονόμησης ενέργειας στο δημόσιο, φέρνοντας κίνητρα και αντικίνητρα στο «τραπέζι». 

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, κάθε φορέας του Δημοσίου θα πρέπει να ορίσει έναν ενεργειακό και έναν διοικητικό υπεύθυνο για την επίτευξη του στόχου εξοικονόμησης που ορίστηκε στο 10% μέχρι το 2023 και στο 30% μέχρι το 2030. Οι δύο υπεύθυνοι κάθε φορέα θα περνούν σε πλατφόρμα τα στοιχεία κατανάλωσης ενέργειας για κάθε φορέα, έτσι ώστε να υπάρχει σαφές πλαίσιο μέσα στο οποίο θα επιτυγχάνονται μετρήσιμοι στόχοι.

Παίρνοντας τον λόγο ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης στη σημερινή συνέντευξη τύπου, τόνισε ότι «όσα συζητάμε έχουν ενσωματωθεί από τις 02/07 σε ΚΥΑ και αυτή προβλέπει το πλαίσιο για την εξοικονόμηση ενέργειας». Είπε ακόμα ότι οι φορείς που θα πετύχουν τους στόχους θα επιβραβεύονται με ενίσχυση του προϋπολογισμού τους. 

Παράλληλα, εκδόθηκε ήδη μια ερμηνευτική εγκύκλιος, είπε ο κ. Βορίδης, που αναφέρει ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης εκτός από τα κίνητρα θα υπάρχουν κυρώσεις. Σε πρώτο επίπεδο αν δεν έχουν συμμορφωθεί θα εξεταστεί αν θα μπουν στον προγραμματισμό προσλήψεων.

Επίσης, δεν θα ενταχθούν οι φορείς στον δεύτερο κύκλο κινητικότητας. «Θα είμαστε αυστηροί στο ζήτημα αυτό γιατί ζητείται κάτι αρκετά απλό και η αλήθεια είναι ότι πλήθος των φορέων τους δημοσίου είναι ΟΤΑ ή νομικά πρόσωπα που συνδέονται με την αυτοδιοίκηση. Όποιοι φορείς του δημοσίου δεν συμμορφωθούν θα έχουν κυρώσεις όπως το να βγουν από τον προγραμματισμό προσλήψεων οι δήμοι», συμπληρώνει ο κος Βορίδης.

Οι «ποινές» για όσους δεν συμμορφώνονται

Πρώτον, για όσο καιρό ένας φορέας δεν εφαρμόζει, διοικητικά, την παραπάνω ΚΥΑ περί εξοικονόμησης ενέργειας, δεν θα αξιολογούνται αιτήματα για ενισχύσεις από το τακτικό και ειδικό αποθεματικό και για πρόσθετη χρήση ταμειακών διαθεσίμων, τόσο για κάλυψη του πρόσθετου ενεργειακού κόστους όσο και για άλλες έκτακτες δαπάνες, μη αναγκαστικού χαρακτήρα. Πρακτικά αυτό θα συμβαίνει, για παράδειγμα, σε περιπτώσεις παράληψης διορισμού διοικητικών και ενεργειακών υπευθύνων, αλλά και μη εκτέλεσης των καθηκόντων από τους διορισθέντες.

Δεύτερον, για τους Δήμους η εξοικονόμηση ενέργειας, κατά 10%, αποτελεί δεσμευτικό στόχο ειδικά σε ό,τι αφορά στον οδοφωτισμό. Όπου ο στόχος δεν επιτυγχάνεται, το Κράτος δεν θα ενισχύσει οικονομικά τους Δήμους για τους λογαριασμούς ενέργειας στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, όπως έκανε στο πρώτο. Δεν μπορεί ο Έλληνας φορολογούμενος να επιβαρύνεται για τις δαπάνες οδοφωτισμού που αφορούν στον Δημότη και είναι ανταποδοτικές -ειδικά με τις σημερινές, ακραίες τιμές ενέργειας- αν δεν υφίσταται μια επαρκής προσπάθεια εξοικονόμησης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Τρίτον, για όσες υπηρεσίες του Δημοσίου προβλέπεται μπόνους, θα προστεθεί ο στόχος να πετύχουν και εξοικονόμηση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος κατά 10% το τελευταίο τρίμηνο του έτους (συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα). Βασική προϋπόθεση σε σχέση με την στοχοθεσία θα είναι να μην υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στις πραγματικές ενεργειακές ανάγκες του φορέα, π.χ. λόγω διαφορετικών καιρικών συνθηκών κ.λπ.

Τέταρτον, όσες Υπηρεσίες πετύχουν 15% εξοικονόμηση στην κατανάλωση ενέργειας, δηλαδή 5% παραπάνω του στόχου, θα δουν αυτό το επιπλέον 5% στον προϋπολογισμό του επόμενου έτους.

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο συστηματοποίησης της προσπάθειας εξοικονόμησης ενέργειας στο Δημόσιο, θα αναπτυχθούν επιπρόσθετες δράσεις που θα βοηθήσουν στην άμεση επίτευξη των στόχων μείωσης της κατανάλωσης.
 

Πώς θα εφαρμοστούν ποινές

Βασικό εργαλείο θα είναι ομάδες (task force), με ειδικούς ενεργειακούς αναλυτές. Οι ομάδες αυτές θα αναλαμβάνουν δράσεις όπως:

  • Ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση τόσο των ενεργειακών υπευθύνων ανά κτίριο όσο και των εργαζομένων
  • Ενεργειακός έλεγχος ανά κτίριο και εφαρμογή ειδικής μεθοδολογίας για τη βέλτιστη διαχείριση ενέργειας
  • Διαμόρφωση και εφαρμογή, πιλοτικά αρχικά, εξειδικευμένων ανά κτίριο διαδικασιών λειτουργίας
  • Έλεγχος κατανάλωσης σε πραγματικό χρόνο και υποστήριξη των ενεργειακών υπευθύνων στη διερεύνηση δυνατοτήτων μείωσης κόστους
  • Έλεγχος εφαρμογής των δράσεων μείωσης κόστους και συνεχής βελτίωση/προσαρμογή
Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις