Από σήμερα Δευτέρα, 16 Ιουνίου, τίθεται σε καθολική εφαρμογή η κατ’ οίκον διανομή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) από τον ΕΟΠΥΥ. Η νέα υπηρεσία στοχεύει στη δραστική μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών αυτών, οι οποίοι επισκέπ0τονται κάθε μήνα τα φαρμακεία του, παρέχοντας άμεση και ασφαλή πρόσβαση στη φαρμακευτική αγωγή.
Η κατ’ οίκον παράδοση ΦΥΚ ξεκίνησε πιλοτικά την άνοιξη του προηγούμενου έτους, καλύπτοντας συγκεκριμένες ομάδες ασθενών. Μετά την επιτυχημένη δοκιμαστική φάση, η υπηρεσία επεκτείνεται πλέον σε όλους τους ασθενείς που λαμβάνουν ΦΥΚ, συνολικά περίπου 139.000 άτομα, τα οποία προμηθεύονται αυτά τα φάρμακα σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση.
Η υπηρεσία αφορά το σύνολο των παθήσεων, με μόνη εξαίρεση φάρμακα που διατίθενται μέσω του ΙΦΕΤ και δεν έχουν ακόμη άδεια κυκλοφορίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, βέβαια, θα υπάρχει πρόβλεψη για εξατομικευμένη παραγγελία.
Τι πρέπει να κάνει ο ασθενής για να λαμβάνει τα φάρμακά του στο σπίτι του
O κάθε ασθενής πλέον μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση, να λαμβάνει τα φάρμακά του, είτε είναι ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου) είτε όχι, στο σπίτι του, το γραφείο, ή ακόμα και το εξοχικό του τους καλοκαιρινούς μήνες, εντός 24 έως 48 ωρών ανάλογα με την απόσταση.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή, άυλη γνωμάτευση και να έχει ενεργοποιήσει την υπηρεσία αποστολής «Κατ' Οίκον» ψηφιακά, μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/).
Επίσης, τα φάρμακα της «Κατ' Οίκον» Αποστολής που οι ασθενείς επιθυμούν έχουν τη δυνατότητα να τα λάβουν στο σπίτι τους ή να εξουσιοδοτούν κάποιον άλλο να τα παραλάβει για λογαριασμό τους. Οι συνταγές ελέγχονται και εκτελούνται από φαρμακοποιούς, ενώ η διακίνηση των φαρμάκων γίνεται από πιστοποιημένη εταιρία.
Βήμα-βήμα η διαδικασία
Ο πρώτος τρόπος είναι να μπαίνουν στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/) όπου εκεί επιλέγουν την παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους. Αυτό που χρειάζεται είναι να διαθέτουν το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ τους.
Στη συνέχεια, βήμα-βήμα πιστοποιούν το τηλέφωνό τους, κινητό ή σταθερό, το e-mail τους και κυρίως τη διεύθυνση και πληκτρολογούν τον αριθμό της συνταγής την οποία θέλουν να παραλάβουν «Κατ' Οίκον».
Αν κάποιος δεν μπορεί να μπει στην πλατφόρμα τότε μπορεί να καλέσει το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΠΥΥ (2108110500) και το νέο τηλεφωνικό κέντρο, Call Center στο 18181 και με τη βοήθεια των ανθρώπων του Οργανισμού να κάνει ηλεκτρονικά την αίτησή του δίνοντας το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ για επιβεβαίωση. Τα στοιχεία επιβεβαιώνονται αυτόματα στο σύστημα και έτσι με τη βοήθεια των υπαλλήλων μπορούν να κάνουν το αίτημά τους χωρίς να χρειάζεται να έχουν πρόσβαση οι ίδιοι.
Ο ασθενής έχει τη δυνατότητα ιχνηλασιμότητας και πρόσβασης σε όλες τις φάσεις που βρίσκεται η συνταγή του και θα του έρχεται μήνυμα. Από τη στιγμή που θα υποβάλει κάποιος αίτηση για «Κατ' Οίκον» παράδοση, ο συγκεκριμένος αριθμός συνταγής δεν θα εκτελείται στο φαρμακείο γιατί θα έχει δρομολογηθεί η αποστολή της. Ο χρόνος είναι από 24-48 ώρες ανάλογα με την απόσταση.