Breaking news

αυτοκίνητα
A

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε το νέο Automotive Plan, ένα στρατηγικό σχέδιο που χαράσσει εκ νέου την πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τις επόμενες δεκαετίες.

Ο βασικός στόχος της κλιματικής ουδετερότητας και της στρατηγικής αυτονομίας έως το 2050 παραμένει σταθερός, ωστόσο το σχέδιο εισάγει σημαντικές διαφοροποιήσεις στον τρόπο επίτευξής του.

Πιο ευέλικτο πλαίσιο κανόνων

Από το 2035 και μετά, η πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν αποκλείεται απόλυτα, εφόσον πληρούνται ιδιαίτερα αυστηρές περιβαλλοντικές προϋποθέσεις. Η πρόβλεψη αυτή σηματοδοτεί μια πιο ευέλικτη προσέγγιση σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό.

Όπως αναφέρει το Executive Digest, το νέο πλαίσιο έρχεται ως απάντηση στις ανησυχίες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι κατασκευαστές εδώ και καιρό επισημαίνουν ότι η μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα εξελίσσεται με πιο αργούς ρυθμούς από τους αναμενόμενους, τόσο σε επίπεδο ζήτησης όσο και παραγωγής, μέσα σε ένα περιβάλλον αυξημένου κόστους, έντονου διεθνούς ανταγωνισμού και τεχνολογικών αβεβαιοτήτων.

Κλιματικοί στόχοι με προσαρμογές

Παρά το άνοιγμα σε μεγαλύτερη ευελιξία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διευκρινίζει ότι η ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να αποτελεί τον βασικό πυλώνα της στρατηγικής για τον κλάδο. Η διαφοροποίηση εντοπίζεται στην αποδοχή περισσότερων τεχνολογικών λύσεων, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO₂, στο πλαίσιο μιας πολιτικής τεχνολογικής ουδετερότητας που αποσκοπεί στη μη μονομερή εξάρτηση από μία μόνο τεχνολογία.

Από το 2035, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιτυγχάνουν μείωση 90% στις εκπομπές εξάτμισης των οχημάτων που διαθέτουν στην αγορά. Το υπόλοιπο 10% θα μπορεί να καλύπτεται μέσω έμμεσων μηχανισμών, όπως η χρήση χάλυβα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος που παράγεται εντός ΕΕ ή η αξιοποίηση πιστοποιημένων συνθετικών καυσίμων και βιοκαυσίμων.

Το συγκεκριμένο περιθώριο αποσκοπεί στη στήριξη τεχνολογικών και βιομηχανικών λύσεων που βρίσκονται ακόμη σε φάση ανάπτυξης, χωρίς να εκτροχιάζεται η συνολική στρατηγική απανθρακοποίησης.

Ποιοι τύποι οχημάτων διατηρούνται

Το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο επιτρέπει τη συνέχιση της κυκλοφορίας διαφορετικών κατηγοριών οχημάτων μετά το 2035. Πέρα από τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα υδρογονοκίνητα, διατηρούν ρόλο τα plug-in υβριδικά, τα οχήματα με range extender, καθώς και τα mild hybrids που αξιοποιούν βοηθητικά ηλεκτρικά συστήματα για τη μείωση της κατανάλωσης.

Ακόμη και οχήματα που βασίζονται αποκλειστικά σε κινητήρες εσωτερικής καύσης, είτε βενζίνης είτε πετρελαίου είτε φυσικού αερίου, δεν αποκλείονται αυτομάτως. Η παρουσία τους θα εξαρτάται από τη δυνατότητα των κατασκευαστών να επιτυγχάνουν τον συνολικό στόχο μείωσης εκπομπών, αξιοποιώντας τα εναλλακτικά καύσιμα και τους μηχανισμούς αντιστάθμισης που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Επενδύσεις σε μπαταρίες και λιγότερη γραφειοκρατία

Το σχέδιο δεν περιορίζεται στις περιβαλλοντικές στοχεύσεις, αλλά περιλαμβάνει και μέτρα στήριξης της βιομηχανίας. Ξεχωρίζει το Battery Incentive, ύψους 1,8 δισ. ευρώ, που αποσκοπεί στην επιτάχυνση της δημιουργίας μιας πλήρως ευρωπαϊκής αλυσίδας αξίας για τις μπαταρίες, μειώνοντας την εξάρτηση από τρίτες χώρες σε στρατηγικούς τομείς.

Παράλληλα, εισάγεται ο κανονισμός Omnibus Car Regulation, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και του διοικητικού κόστους για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Η απλοποίηση των διαδικασιών θεωρείται κρίσιμη για την απελευθέρωση πόρων που θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις και καινοτομία, σε έναν κλάδο που βρίσκεται σε βαθιά μεταβατική φάση.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις