Breaking news

Το καλάθι του νοικοκυριού
A

Από σήμερα, Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023, εντάσσονται στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» νέα προϊόντα, 11 εβδομάδες μετά την επίσημη πρεμιέρα του στα ράφια των καταστημάτων.

Υπενθυμίζεται πως το «καλάθι του Άι Βασίλη» που δημιουργήθηκε για τα καταστήματα παιχνιδιών αποκλειστικά για τις γιορτές, παύει να ισχύει και θα υπάρχει σήμερα για τελευταία ημέρα στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Συγκεκριμένα στο e-katanalotis πρόκειται να αναρτηθούν σήμερα, Τετάρτη, οι λίστες των νέων προϊόντων οι οποίες θα περιλαμβάνονται στο αναννεομένο καλάθι για την τρέχουσα εβδομάδα.

Στην ειδική ιστοσελίδα του, πλέον, υπάρχουν και δύο φίλτρα για την παρακολούθηση της εξέλιξης των τιμών στα προϊόντα του καλαθιού.

Συγκεκριμένα:

  • το πρώτο φίλτρο αφορά την διακύμανση της τιμής του ίδιου του προϊόντος
  • το δεύτερο φίλτρο αφορά την διακύμανση των τιμών στα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας 

Δείτε ακόμη: Παπαθανάσης: Ανοιχτό το ενδεχόμενο για ένα «Καλάθι της Σαρακοστής»

Συνεχίζεται η διαβούλευση για την ένταξη επωνύμων προϊόντων

Το καλάθι του νοικοκυριού «μετριέται» στην ταμιακή μηχανή των σούπερ μάρκετ καθώς, πλέον, ένας στους δυο καταναλωτές ψωνίζει περισσότερα από ένα προϊόντα από το συγκεκριμένο καλάθι.

Όπως σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξη Τύπου, ήδη τα σούπερ μάρκετ διαμαρτύρονται ότι το καλάθι τους κοστίζει στον τζίρο, καθώς λόγω της δημοφιλίας του, κάποιοι, υποχρεώνονται να πουλάνε ακόμη και κάτω του κόστους ορισμένα προϊόντα, για να παραμένουν ανταγωνιστικοί.

Ο υπουργός ανέφερε ότι το καλάθι του νοικοκυριού θα έχει μεγάλο τμήμα επίπτωσης στα ετήσια αποτελέσματα των σούπερ μάρκετ ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η συζήτηση με τις βιομηχανίες και το λιανεμπόριο για την ένταξη περισσότερων επωνύμων προϊόντων σε αυτό. Ο ίδιος σημείωσε ότι οι βιομηχανίες ζητούν με έμφαση να ενταχθούν στο καλάθι και επώνυμα προϊόντα καθώς έχουν χάσει μεγάλο μερίδιο αγοράς.

Τις επόμενες μέρες θα υπάρξει νέα συνάντηση με τους εκπροσώπους των επωνύμων προϊόντων και τα σούπερ μάρκετ γι' αυτό το θέμα και πρόσθεσε ότι εξετάζεται η πρόταση να είναι υποχρεωτικό να υπάρχει σε κάθε κατηγορία του καλαθιού, τουλάχιστον, ένα επώνυμο προϊόν.

Σε ό,τι αφορά στην διάρκεια του μέτρου επανέλαβε ότι όσο συνεχίζονται οι έκτακτοι λόγοι για τους οποίους ξεκίνησε αυτή η πρωτοβουλία, θα παρατείνεται και η διάρκειά του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, την 11η εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού του νοικοκυριού, από 833 προϊόντα 55 (7%) ανέβηκαν, 52 (6%) μειώθηκαν και 726 (87%) παρέμειναν σταθερά.

Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις είναι μόνο σε νωπά προϊόντα.

«Παρά τον πληθωρισμό, στο καλάθι οι τιμές παραμένουν σταθερές» σημείωσε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι για το εύρος του χρόνου που εφαρμόζεται η πρωτοβουλία είναι εντυπωσιακό ότι κρατάει σταθερές τιμές. Δηλαδή κρατάει σταθερές, τις μειωμένες τιμές, όπως εξήγησε ο ίδιος.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις