Breaking news

Κυρανάκης: Οι πρώτες κλήσεις από κάμερες είναι γεγονός – Έρχονται 600 νέες στα λεωφορεία
A

Σε τηλεοπτική εκπομπή βρέθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παρουσίαζοντας ένα ευρύ σχέδιο δράσεων που αλλάζει την εικόνα των δημόσιων μεταφορών και της οδικής ασφάλειας στη χώρα.

Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε από τη μεγάλη και συντονισμένη επιχείρηση καθαρισμού στη Γραμμή 1, μέχρι την πιλοτική 24ωρη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και τις εργασίες αναβάθμισης του δικτύου στην Αθήνα, τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη λειτουργία των καμερών τεχνητής νοημοσύνης.

Ειδικότερα, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του μετρό, στα έργα αντικατάστασης σιδηροτροχιών, καθώς και στις επεκτάσεις του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Παράλληλα, σχολίασε το πρόσφατο περιστατικό στη Σίνδο, τονίζοντας πως «το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτούργησε κανονικά», ενώ επεσήμανε τη σημασία της εκπαίδευσης των μηχανοδηγών και της λειτουργίας του αυτόματου συστήματος πέδησης.

Μείωση στα τροχαία και νέες κάμερες ελέγχου

Όπως ανέφερε ο κ. Κυρανάκης, τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά περισσότερους από 100 νεκρούς σε σχέση με πέρυσι. «Οποιαδήποτε απώλεια είναι τραγική, αλλά η μείωση αυτή δείχνει ότι βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση», υπογράμμισε.

Η μείωση αποδίδεται στους αυξημένους ελέγχους, τον νέο ΚΟΚ, την 24ωρη λειτουργία του μετρό και τα νέα οδικά έργα, όπως ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος και ο ΒΟΑΚ.

Για τις κάμερες τεχνητής νοημοσύνης, ο υπουργός δήλωσε ότι οι πρώτες κλήσεις έχουν ήδη εκδοθεί ηλεκτρονικά μέσω gov.gr: «Οι πρώτες κάμερες λειτουργούν, ο αλγόριθμος εκπαιδεύεται και το δίκτυο θα επεκτείνεται κάθε μήνα».

Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε πως σταδιακά τίθεται σε λειτουργία το δίκτυο καμερών που θα ελέγχει παραβάσεις του ΚΟΚ, επισημαίνοντας ότι η εκπαίδευση του αλγορίθμου συνεχίζεται ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ακρίβεια. «Δεν είναι τιμωρητικός ο ρόλος των καμερών, αλλά στοχεύουν στην προστασία της ανθρώπινης ζωής», είπε χαρακτηριστικά.

Η Περιφέρεια Αττικής θα εγκαταστήσει το δικό της δίκτυο καμερών μέχρι το τέλος του έτους, ενώ έχει ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμός για 600 κάμερες στα λεωφορεία που θα καταγράφουν παραβάσεις στις λεωφορειολωρίδες.

«Από τα Χριστούγεννα θα αρχίσουν να αποστέλλονται και οι πρώτες κλήσεις για παραβάσεις στη λεωφορειολωρίδα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός του Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος που θα συγκεντρώνει όλα τα δεδομένα.

Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης: Επεκτάσεις και προσωρινές διακοπές

Ο κ. Κυρανάκης επιβεβαίωσε πως το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραμείνει κλειστό για έναν μήνα λόγω των έργων επέκτασης προς την Καλαμαριά, εξηγώντας ότι «οι απαραίτητες δοκιμές ασφαλείας πρέπει να προηγηθούν της λειτουργίας».

Παρόμοιες αλλαγές θα υπάρξουν και στην Αθήνα, με αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων σιδηροτροχιών – «έργο που δεν είχε γίνει τα τελευταία 25 χρόνια».

«Αν έχουμε πάρει το μάθημά μας, πρέπει να το λέμε καθαρά: πρώτα έρχεται η ασφάλεια», σημείωσε.

Πιλοτική 24ωρη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι ένα Σάββατο των Χριστουγεννιάτικων εορτών το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει πιλοτικά 24 ώρες.

«Θα είναι το πρώτο 24ωρο μετρό της Θεσσαλονίκης. Μετά τις γιορτές θα πάμε στην τελική ευθεία για την επέκταση προς την Καλαμαριά», είπε, προσθέτοντας ότι ήδη πραγματοποιούνται 50 επιπλέον δρομολόγια λεωφορείων.

Επιπλέον, προανήγγειλε νέα σύνδεση της πόλης μέσω προαστιακού από την Καλαμαριά έως τη Σίνδο, δηλώνοντας: «Για πρώτη φορά η Θεσσαλονίκη θα συνδέεται αδιάκοπα από το ένα άκρο ως το άλλο».

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το μετρό καταγράφει πάνω από 50.000 επικυρώσεις κάθε Σάββατο, με ιδιαίτερη απήχηση στους νέους. «Οι πολίτες το προτιμούν γιατί νιώθουν ασφάλεια», ανέφερε.

Για το περιστατικό στη Σίνδο - «Δεν υπήρχε καμία περίπτωση να μπει άλλο τρένο στην ίδια γραμμή»

Αναφερόμενος στο περιστατικό στη Σίνδο, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε κανονικά και πως «η χάραξη της πορείας του τρένου έγινε αυτόματα».

«Δεν υπήρχε καμία περίπτωση να μπει άλλο τρένο στην ίδια γραμμή», είπε, σημειώνοντας πως το ζήτημα εντοπίζεται στην ελλιπή ενημέρωση των επιβατών και όχι σε βλάβη του συστήματος.

Διευκρίνισε ότι ο σταθμάρχης όφειλε να έχει επικοινωνήσει με τον επόμενο σταθμό, κάτι που δεν έγινε, με αποτέλεσμα να κληθεί σε απολογία, ενώ παράβαση υπήρξε και από το προσωπικό της αμαξοστοιχίας που δεν ενημέρωσε τους επιβάτες.

Ο υπουργός επεσήμανε ότι το σύστημα αυτόματης πέδησης έχει εγκατασταθεί σε 100 αμαξοστοιχίες και πως οι μηχανοδηγοί εκπαιδεύονται πλέον με προσομοιωτές. Παράλληλα, ανέφερε ότι η τηλεδιοίκηση δεν λειτουργεί μόνο στο τμήμα όπου εκτελούνται έργα αποκατάστασης λόγω του «Ντάνιελ», τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι.

Για τον καθαρισμό των βαγονιών στον Ηλεκτρικό

Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε πως ξεκινά επιχείρηση καθαρισμού της Γραμμής 1 σε τρία στάδια, σημειώνοντας ότι πρόκειται για «μια συνολική ανάταξη των συρμών της γραμμής 1 που λειτουργούν από το 1980».

Τα τρία στάδια περιλαμβάνουν:

  • Καθαρισμό των βαγονιών από γκράφιτι «ακόμα και 20 ετών»,

  • Αισθητικές παρεμβάσεις και καμπάνιες στα βαγόνια,

  • Παράδοση νέων, πλήρως ανακαινισμένων συρμών από τον Φεβρουάριο με κλιματισμό και θέσεις ΑμεΑ.

«Όταν ανέλαβα, συνάντησα μια πολύ κακή εικόνα εγκατάλειψης. Ο ηλεκτρικός είναι ανοιχτός σε βανδαλισμούς σχεδόν καθημερινά», ανέφερε, σημειώνοντας πως κάθε βαγόνι χρειάζεται 4-5 ημέρες για να καθαριστεί.

Για την κριτική Σαμαρά στην κυβέρνηση

Τέλος, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στη συνέντευξη του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και τη σκληρή κριτική που άσκησε στην κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο νέου κόμματος.

Ο υπουργός δήλωσε πως η παράταξη πρέπει να παραμείνει ενωμένη, εκφράζοντας τη λύπη του για τις επιθέσεις του πρώην πρωθυπουργού, ενώ χαρακτήρισε τη χρονική στιγμή της συνέντευξης ακατάλληλη και είπε πως δεν συμφωνεί με το περιεχόμενο της κριτικής.

Google News Ακολουθήστε το Proson στo Google News

Δημοφιλείς Ειδήσεις